B12 Vital, aliatul pentru sănătate ideal!

22828997_1976083686014388_4783060528371138205_o

Mi-ar plăcea să fiu martorul descoperirii marelui mister ce frământă lumea științei de generații întregi: ce reacții chimice se petrec în corpul și creierul nostru când ne îndrăgostim? Poate că nicio întrebare nu îți macină neuronii încărcați de dopamină când trăiești fiorii primului sărut. Ori poate că niciun răspuns nu e pe deplin înțeles când te simți protejat în brațele celui iubit, roșind de emoția atingerii.

Dragostea trece prin stomac.

Mit sau adevăr, poate că pentru mulți dintre noi e o curiozitate logică să descoperi sentimentele prin prisma științei sau poate că nu este nevoie să ajungem la vârsta senectuții ca să conștientizăm că dincolo de sentimentele frumoase, ce ne poartă de la agonie la extaz, organismul nostru este angrenat într-un proces de reacții chimice, menite a ne asigura o stare optimă de sănătate și sufletească. Începând cu reglarea temperaturii corpului și terminând cu funcționarea sistemului nervos central, activitatea organismului este realizată cu ajutorul substanțelor esențiale numite vitamine. Privat de prezența lor, organismul nostru este incapabil de a realiza reacții chimice importante, inclusiv toate aceste trăiri ce se petrec adânc în interiorul tău, unde fiecare atom e angrenat într-un proces continuu de simțire, iubire pe deplin a fiecărui moment al vieții noastre.

Îmi place să spun că din iubire am ales să mă hrănesc sănătos și să acord un rol important în toată această ecuație asigurării organismului unui aport optim de vitamine și minerale. Poate că m-a determinat iubirea față de cei dragi sau curiozitatea de a păși cu pași mici și hotărâți pe un tărâm necunoscut de mine până acum câțiva ani. Poate că mi-ar fi plăcut să fac o incursiune în timp și să aflu cum de strămoșii noștri ajungeau la vârste centenare, dar am aflat între timp că ei consumau peste 300 de specii de plante și animale pentru a-și asigura energia necesară supraviețuirii. Poate că dacă aș mai adăuga și mișcarea pe care o făceau în timpul vânătorilor organizate pentru procurarea hranei, cred că pentru omul prezentului ar fi aproape imposibil.

Dar nu m-am lăsat ușor intimidată, ci am încercat să descopăr treptat în ce constă energia furnizată corpului meu și cum pot contribui calitativ la producerea ei. Timid dar sigur, fructele și legumele au căpătat un loc binemeritat în farfuria mea, descoperind după mulți ani că furnizau, printr-un curcubeu de culoare, o stare de bine întregului meu organism. Sunt o fire veselă și-mi place să fiu creativă până și în farfuria mea. Mi-am creat propriul joc prin care am asociat forme și culori fiecărei legume sau fruct, având o strânsă legătură cu vitamina furnizată de către acestea. Nucile îmi place să le asociez bunei funcționări a creierului datorită complexului de vitamine A, B, D, E  și formei lor, asemănătoare cu cea a creierului. Grație aportului benefic de vitamina B și acid folic a fost destul de ușor pentru mine să înțeleg datorită formei asemănătoare că fasolea ajută la buna funcționare a rinichilor. Mă fascina teribil să studiez secțiunea transversală a unui morcov ce îmi dădea senzația asocierii cu irisul uman, fapt dovedit și de studii de specialitate despre beneficiul său asupra ochilor prin aportul său bogat de vitamina A.

Dacă vitamina D reușisem să o procur cu atâta ușurință de la soarele generos ce ne mângâie zilnic chipul, rând pe rând, am asociat fiecărui organ o legumă sau un fruct, până ce mi-am completat tabelul cu celelalte 13 vitamine: cele liposolubile precum A, D,E, K, dizolvându-se în grăsimi, și cele hidrosolubile vitamina C și complexul de vitamina B, ce se dizolvă în apă. Majoritatea vitaminelor le putem obține din legume și fructe, excepție însă făcând vitamina B12, deoarece este singura vitamină ce se obține aproape în totalitate în urma metabolizării cărnii, peștelui și produselor lactate.

De ce este importantă vitamina B12 în organism?

Vitamina B12 este cel mai puternic factor antianemic cunoscut din zilele noastre, fiind unica vitamină ce conține cobalt, făcând parte de altfel din familia cobalaminelor. Vitaminei B12 este indicată sub supraveghere medicală în: afecțiuni dermatologice, chirurgicale, ale sistemului imunitar, genitale, hematologice, geriatrice, oftamologice, pediatrice, urinare, în sarcină, musculare și neurologice.

Involuntar, gândul îmi zboară la celebra zicală Dragostea trece prin stomac. Printr-o analogie absolut întâmplătoare, interesant mi se pare faptul că pentru asimilarea vitaminei B12 de către organism este necesar factorul intrisec, o glicoproteină secretată de celulele stomacului. Deoarece este necesară prezența acidului stomacal pentru eliberarea vitaminei B12, îmi place să îi ofer un loc de cinste pe farfuria mea și să o denumesc Vitamina Dragostei, deoarece procesul de asimilare se realizează la nivelul stomacului.

B1

Surse optime de vitamina B12

O cină romantică, în care peștele, fructele de mare, carnea de pui sau carnea roșie sunt amfitrionii micii noastre escapade, în lumina lumânărilor, privind cerul pictat de apusul sorelui. Idilic, nu? Ce credeți că aduce bun în viața unui om o cină romantică? Pe lângă multă iubire, relaxare și emoții nebănuite, acesta este momentul ideal în care organismul își asimilează aportul necesar zilnic de vitamina B12, deoarece aceasta se regăsește din abundență în carnea roșie, de pui, fructe de mare sau pește.

Micul dejun e gata! Ce poate fi mai frumos decât un mic dejun în familie, bogat în ouă, brânză, lapte, preparate din soia, alături de cei dragi? Pe lângă multă iubire, aceste alimente aduc un aport dovedit de vitamina B12, ce se depozitează 60% în ficat și 30% în rinichi.

Deficiențe de vitamina B12

Dar ce se întâmplă când organismul nostru este privat de aportul acesti vitamine?

  • Atenție sporită ar trebui acordată femeilor ce își doresc să rămână însărcinate sau sunt deja gravide, deoarece specialiștii afirmă că un consum ridicat de acid folic poate masca o deficiență a vitaminei B12. De asemenea, conform unui studiu realizat de Serviciul de Sănătate Publică din Olanda, femeile care au prezentat deficiențe de vitamina B12 în sarcină, au existat posibilități foarte mari de a da naștere unui copil agitat, comparativ cu cele care au avut un nivel optiv de vitamina B12.
  • Studii aprofundate în domeniu au constatat faptul că persoanele care suferă de gastrită, reflux gastroesofagian sau ulcer și utilizează antiacide, inhibitori de pompă de protoni (IPP) o perioadă îndelungată de timp prezintă riscuri mari de a dezvolta deficiență de vitamina B12.
  • Factor de risc ridicat prezintă și persoanele cu un regim de viață vegetarian sau vegan, care potrivit specialiștilor în domeniu, prin suprimarea cărnii din alimentație pot prezenta un nivel scăzut al vitaminei B12. The UK Vegan Society recomandă veganilor să includă administrarea de suplimente de vitamina B12.
  • Odată cu înaintarea în vârstă, o atenție sporită trebuie acordată aportului de vitamina B12, deoarece specialiștii au constatat că, după vârsta de 50 de ani, este indicat un aport de suplimente sau mâncăruri care să conțină această vitamină pentru a preveni riscul malabsorției.
  • Pentru a evita toate aceste neplăceri se recomandă a efectua regulat hemoleucogramă completă, nivelul de vitamină B12 și alte investigații efectuate la recomandarea medicului.

21167487_1951051715184252_4699030794838512521_o

Simptomele deficienței de B12

Carența de vitamina B12 poate fi rezultatul unui regim alimentar deficitar sau a unei probleme patologice, ce poate cauza simptome care apar treptat, putându-se intensifica în timp.

  • oboseală
  • anemie
  • depresie
  • tulburări de echilibru sau coordonare
  • aspect palid
  • furnicături la nivelul mâinilor sau picioarelor
  • scăderea capacității de concentrare și a memoriei
  • furnicături la nivelul mâinilor sau picioarelor

Surse alternative de vitamina B12

Prin perseverentă informare, dar și prin sfaturi avizate de la medici specialiști în domeniu, am ales varianta unei hrane sănătoase, încercând să mențin un ritm de viață echilibrat. Recunosc că au mai existat și procese de conștiință în urma unei mese omise din graba stresului cotidian, însă ele au încetat când, în urma unor recomandări alimentare bine organizate de specialiști în domeniu, am fost surprinsă să aud: „Ar fi ideal, dar cu toții avem zile în care poate abia dacă apucăm să degustăm ceva o dată pe zi”. Atunci mi-am spus: „Cu toții suntem oameni! Cu toții avem zile bune sau mai puțin plăcute!” Acest lucru însă nu ar trebui să ne priveze organismul de vitaminele și mineralele de care are atâta nevoie pentru a funcționa corespunzător. Nu putem genera iubire celor din jur, dacă nu suntem în stare să ne iubim organismul.

Poate că acesta e motivul pentru care am perseverat și am aflat că dacă regimul de viață nu îmi permite respectarea unui program echilibrat, o sursă ideală de aport a vitaminei B12 este B12 Vital, un supliment alimentar proaspăt lansat în România și disponibil în principalele lanțuri de farmacii din țară, precum și că producătorul acestuia este WÖRWAG Pharma, o companie germană cu renume foarte bun în piață.

B12-packshot-e1500820887696-600x384

De ce prefer B12 Vital?

  • Pentru că NU conține gluten, NU conține lactoză și NU conține conservanți, coloranți și substanțe de origine animală, iar administrat în mod regulat, câte un comprimat pe zi (conține 100 μg de metilcobalamină) înainte de micul dejun, poate contribui semnificativ la asigurarea necesarului  de vitamina B12 pe termen lung.
  • Pentru că îți redă bucuria de a trăi viața din plin și de a te bucura de fiecare moment!
  • Pentru că reduce oboseala inexplicabilă și îmbunătățește calitatea somnului, oferindu-ți posibilitatea de a avea visuri, care să te ducă acolo unde îți dorești să ajungi!
  • Pentru că elimină stările de neliniște și ajută la reducerea senzației de extenuare astfel încât să poți obține rezultatul scontat în tot ce ți-ai propus!

Tu ai încercat noul supliment B12 Vital? Îl poți găsi cu usurință în cadrul farmaciilor Alphega Farmacie.

Credit foto: B12 Vital

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s