O superputere de aș avea, de cadourile promoționale învechite lumea aș scăpa!

„Ai vreun eveniment de promovat? Las’ că ne ocupăm noi!”, vor sări cei din publicitate. „Nu vrem să te ofensăm, dar tu nu știi cu ce se mănâncă advertising-ul. Avem la activ ani de experiență în spate.”

„Cred și vă respect vasta carieră, dar eu înțeleg foarte bine oamenii…”

„Advertising-ul, draga mea, e o artă, iar noi stăpânim cel mai bine acest domeniu!”

„Cred, dar eu vreau…”

„Între a vrea și a ști exact, după analize SWOT a pieței în domeniu, contează ce știm noi că-și dorește clientul!”

„Cred, dar eu simt că oamenii…”

„Nu merge asta cu simțirile, noi știm exact care le sunt doleanțele deoarece avem experiență îndelungată și mulți clienți în domeniul tău de activitate.”

„Cred și respect acest lucru, dar eu doresc emoție la…”

„Nu știu ce emoție vrei să vezi tu printr-un pix promoțional, dar crede-mă că împărțim aceste pixuri de ani de zile și n‐am primit încă reproșuri. Noi știm cel mai bine cum stă treaba cu materialele promoționale. Facem analiza elementelor vizuale și textuale pentru pliant, decidem dacă imaginile vor fi indoor sau outdoor, calculând exact unde îți vom plasa logo-ul. Vom face și o analiză semiotică a simbolurilor pe care le vom introduce pe pliantul de promovare al firmei tale și vom decide care e cel mai reprezentativ, în ce antiteză se află cu celelalte elemente, astfel încât produsul tău să fie în centrul atenției. Nu-ți face griji! Nu vom demara evenimentul fără o analiză SPAM în prealabil, prin care să stabilim cu exactitate data evenimentului, observând care e perioada cea mai propice vânzărilor. Vom folosi un tip de publicitate sugestivă prin intermediul semioticii și multe lucruri pe care tu nu le înțelegi.”

„N-ai facut poză la panoul publicitar? Vai, deci nici nu exiști! Știi tu cu ce se mănâncă mai bine advertising-ul?”

De multe ori ai senzația că oamenii din publicitate mai mult te inhibă decât să-ți ușureze primul pas în afacerea ta?

Crede-mă pe cuvânt: dacă ai prea multă energie și nu știi cum să o consumi sau simți că ești doborât de probleme și crezi că nimic mai rău nu ți se poate întâmpla, cere sfatul unui publicitar sau antreprenor care, oricât de profesionist ar părea, roagă-te să nu aibă o mentalitate învechită! Nu contează pentru ce! Fie că ai o afacere la cheie sau ai doar o idee în a demara acest lucru, când ai mult timp și vrei să faci un exercițiu în acest sens, încearcă numai și o să-mi dai mare dreptate!

Când vei vedea că orice ai spune îți este din start contrariat, zău că te apucă o dorință acerbă de a le demonstra, măcar pentru o zi, cât de mult se înșeală uneori!

22426164_1543557339024587_5476666520853581599_o

Ți-ai dori să fii, măcar pentru o zi, #SuperErouToday și să ai o superputere ca Wonder Woman pentru a-i face să înțeleagă ce vor cu adevărat oamenii când vin la un târg promoțional? Ei nu doresc un pliant sau o poză cu panoul publicitar pe care sunt afișate ostentativ sponsorii evenimentului.

Între o poză la panoul publicitar și o pereche de ochelari cu rame de bambus sau o umbrelă, oare ce ar alege?

IG-E37a

De acolo, ți-ai dori, parcă, să ajungi fulger la inaugurarea noului spațiu comercial, unde toată lumea primește la inaugurare un pix?

Ah, și un balon. Rămâi perplexă de viziunea publicitarului cu mentalitate învechită și te gândești: „Păi, nu e omul sătul de pixuri? Ce să facă săracul cu balonul? Să meargă cu el până acasă și, apoi, ce se întâmplă?”. Ah, poate e norocos și vede vreun copil care strigă: „Uite, tati, ce balon frumos!” Și, atunci, tu înduioșată și, totodată, ușurată sufletește că nu se mai holbează lumea după tine și balon în ziua mare, îl dăruiești cu un zâmbet larg micuțului. Oare așa să fie viziunea ce derivă din experiența vastă a anumitor persoane din advertising?

Până aici! Parcă nu mai poți!

Îți vine să strigi în gura mare: „Fraților, în ce eră trăim?”. În una digitalizată, în care omul e într-o sete continuă de nou! Noul, inventivitatea, creativitatea, dar, mai ales, utilitatea sunt factori ce primează și contează cu adevărat pentru omul obișnuit. Omul vrea lucruri practice! Da, practice. În cantități mici sau obiecte de buzunar super utile! Este statistic demonstrat faptul că oamenii folosesc, cel puțin o dată pe zi, produse promoționale, dar utile. Motivul este justificabil deoarece, în aceste forme de fidelizare, omul are plăcutul sentiment că el chiar contează în toată această ecuație promoțională și nu este tratat superficial la grămadă, fiind încărcat cu lucruri inutile.

Nici bine nu-ți tragi sufletul că auzi de alt eveniment renumit: „International day of…”. Nici nu mai contează exact contextul și denumirea că-ți și vine să zbori acolo, ca un #SuperErouToday ce ești, și să profiți la maxim de această abilitate, dorind să salvezi, atât cât se mai poate, lumea de cadourile promoționale inutile. Odată aterizat acolo, scrutezi parcă cu infraroșu zona cu privirea și faci un total rapid: 23 de standuri, 46 de afișe, 460 de pixuri, 460 de avioane, 560 de pliante, 120 de carnețele și multe zâmbete. Multe dintre ele forțate. Tragi aer adânc în piept și concluzionezi: încă un publicitar sau antreprenor cu mentalitate învechită… Și aici… Iar pixuri, iar carnețele, ecusoane și pliante?

Pentru asta crezi că și-a rupt o oră omul din timpul său liber? Păi cu asta vrei să rămână bietul de el și să-și amintească de tine în viitor? Ah, da, știu… O să-mi spui iar faza cu mesajul subliminal și toate celelalte, dar poate că azi, dacă tot sunt #SuperErouToday, alias Wonder Woman, cea mai mare dorință e să mă asculți. Să mă lași să-mi termin fraza și să îți arăt lucrurile văzute prin prisma mentalității omului de rând. Vreau să-ți spun franc în față că, în locul pixului tău achiziționat și marcat en gros pentru evenimente universal valabile, omul și-ar dori un powerbank. Sau, dacă nu ai auzit vreodată, în locul ecusonului impersonal și inutil care va zace în fundul unui sertar din garaj, omul și-ar dori un Confort Travel Set care să-i ofere comoditate și relaxare la volan în călătoriile sale. În locul pliantelor, care oricum, într-un final, vor sfârși în vreun coș de gunoi drept maculatură, omul obișnuit și-ar dori un Deluxe Notebook.

8486348-51244390

Stau și mă gândesc: oare nu mai gândește nimeni un cadou din punct de vedere al utilității? Toată lumea își dorește doar evenimente cu participare masivă cantitativ umană, dar mai puțin calitativă din punct de vedere al materialelor promoționale dăruite?

Dragă publicitarule, dragă antreprenorule, dragă omule,

Nu pot fi decât astăzi #SuperErouToday pentru tine și să te salvez de calvarul cadourilor inutile!

Un vechi proverb spune că: „Decât să-i dai unui om în fiecare zi un pește, mai degrabă îi dai o undiță și-l înveți să pescuiască!”. Nimic mai adevărat!

Așa că ascultă ce-ți zic și învață pentru viitor! Decât să organizezi cinci evenimente pe an și toate să fie aproximativ identice ca organizare și materiale promoționale oferite, mai bine organizezi unul și bun, unul pe care toată lumea să-l aștepte cu nerăbdare! Unul în care toată lumea să fie curioasă și efectiv să nu faci față amplorii pe care o capătă, fiind nevoit să programezi, selectezi, organizezi din timp, unul în care cererea să fie mai mare decât oferta! Un eveniment de care lumea să-și amintească peste ani!

Nu știi cum? Ciulește urechile la mine, căci acum ai șansa să te reinventezi și să creezi evenimente de renume.

Încearcă să arunci o privire aici și pun pariu că starea ta de spirit se va schimba! De ce? Pentru că pur și simplu vei scăpa de concepțiile învechite ale publicității și îți vei putea promova afacerea sau proiectul la care visezi de o viață prin obiecte promoționale cu adevărat utile, pe care oamenii le vor folosi cu regularitate.

Avantajul de a folosi aceste produse? Obișnuința de a utiliza frecvent obiecte promoționale de o calitate ridicată este direct proporțională cu creșterea gradului de încredere în brandul respectiv și, implicit, în fidelizarea acestuia pe termen lung. Se creează acel confort psihologic prin intermediul căruia omul alege cu ușurință produsele în care are încredere. Fidelizarea clientului prin câștigarea încrederii este cel mai mare câștig pe care îl poate avea o idee, un proiect, o afacere, un brand, iar lista poate continua infinit de mult deoarece este o regulă universal valabilă, ce se potrivește indiferent de spectrul de activitate.

Dacă ești de cealaltă parte a baricadei și lucrezi în domeniul publicității sau ești antreprenor, nu-ți reneg capacitatea de organizare, ci doar îți dezvălui sursa optimă de aprovizionare pentru cadourile promoționale.

Intră pe TodayAdvertising.ro și o să fii uimit ce găsești acolo, dar te avertizez că odată ce ai accesat site-ul, evenimentul tău va fi unic și de amploare! Să nu uiți că te-am avertizat!

71531296_2534570946589883_8987977154377547776_o

Evenimente și eleganță să ai!

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2020.

1 gând despre „O superputere de aș avea, de cadourile promoționale învechite lumea aș scăpa!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close